Все про рульове управління

Печать

ПРО РУЛЬОВЕ УПРАВЛІННЯ 

Система рульового управління - це спеціальний механізм, який  призначений для зміни руху автомобіля.

Система рульового управління автомобілемСучасні системи рульового управління зазвичай оснащуються гідропідсилювачем керма, який значно полегшує водіння транспортним засобом. Рульове управління складається з рульового механізму та приводу. Кермові механізми бувають кількох видів, на сьогоднішній день найбільш поширені три з них:  гвинт-гайка; черв'як-ролик; рейка-сектор. 

Потрібно розуміти, що швидке водіння по бездоріжжю, різкі повороти керма на високій швидкості призводять до передчасного зносу вузлів рульового управління, при такому навантаженні, першими не витримують кермові тяги, в них з'являється люфт. Якщо вчасно не вжити заходів, в свою чергу, випливає підтікання в гідравлічній системі.  

 

 

Своєчасне технічне обслуговування в умовах нашого автосервісу дозволяє вчасно помітити несправність рульової системи і виконати необхідний ремонт її елементів.

Перелік основних проявів несправностей в рульовому управлінні:

обертання керма вимагає докладання значних зусиль, чуються клацання при повороті керма; 

при повороті коліс кермо обертається з ривків і заїдань;

при погойдуванні керма в нерухомому стані автомобіля прослуховується стук;

при обертанні рульового колеса, колеса реагують із запізненням (кермо має люфт, відчувається вібрація керма);

при обертанні рульового колеса в нерухомому стані автомобіля, чути гул з під капота;

кермо в одному напрямку обертається важче, ніж у зворотньому (кермо тягне вліво - кермо тягне вправо);

падіння рівня рідини в бачку гідропідсилювача керма.  

Пам’ятайте! При появі вищеперелічених ознак слід терміново звернутися за допомогою до наших кваліфікованих фахівців для діагностики та усунення несправностей. Цілком може бути, що ремонт рульової колонки автомобіля і не знадобиться, але в цьому випадку краще перестрахуватися. 

Адже справність рульового управління - це гарантія безпеки водія та його пасажирів. 

рульове управління в зборі

Перегляд відео роботи рульового механізму: 

Рулевая рейка и механизм принцип работы Power Steering Animation 

Рулевое управление с гидроусилителем 

Устройство рулевого управления автомобиля 

Power Steering: "Hydraulic Steering Principles of Operation" 1955 US  

Power steering system ( ball screw ) 

power steering pump 

Power Steering part 3 

Basic Steering Gear Operation 

 

 

ГІДРОПІДСИЛЮВАЧ  КЕРМА

гидроусилитель руля фото

Підсилювач керма, резервуар для рідини і шків насосу.

Гідропідсилювач керма - автомобільна гідравлічна система, частина рульового механізму, призначена для більш легкого керування напрямком руху автомобіля при збереженні необхідного «зворотного зв'язку» і забезпеченні стійкості і однозначності заданої траєкторії. Основний елемент конструкції - це насос, який створює тиск робочої рідини в системі гідропідсилювача, але відбирає при цьому трохи потужності двигуна. Цей тиск передається на поршень, який створює необхідне додаткове зусилля при обертанні керма.

 

Деякі параметри насосу гідропідсилювача керма

  • В залежності від моделі, робочий тиск може сягати до 150 Bar;
  • Робочі зазори між деталями коливаються в межах 0,005-0,01мм (збільшення зазорів на 0,01 мм проявляється падінням тиску рідини на холостих обертах («туге» кермо) і виск під час повороту керма);
  • Час для введення в дію редукційного клапана у випадку перебільшення номінального тиску близько 0,01сек;
  • Кількість обертів приводного валу насосу приблизно дорівнює кількості обертів коленвалу двигуна (в деяких моделях може відрізнятися +/- 30%).

Конструкція

конструкция гидроусилителя руля

Гідропідсилювач з гідроциліндром в рульовому механізмі: 1.Насос 2.Корпус розподільника 3.Рульовий механізм 4.Рульова сошка 5.З'єднувальні шланги 6.Бачок

Підсилювач керма представляє з себе гідравлічну систему, що складається з наступних елементів:

  • Насос забезпечує тиск і циркуляцію робочої рідини в системі. Найбільшого поширення набули пластинчасті насоси завдяки їхньому високому к.к.д. і низькій чутливості до зносу робочих поверхонь. Насос кріпиться на двигуні, а його привід здійснюється ремінною передачею від колінчастого валу.
  • Розподільник направляє (розподіляє) потік рідини в необхідну порожнину гідроциліндра або назад у бачок. Якщо його золотник (рухливий елемент) переміщається при цьому поступально - розподільник називають осьовим, якщо обертається - роторним. Він може перебувати на елементах рульового приводу або на одному валу з рульовим механізмом. Розподільник - це високоточний вузол, дуже чутливий до забруднення масла.
  • Гідроциліндр перетворює тиск рідини в переміщення поршня і штока, який через систему важелів повертає колеса. Може бути вбудований в рульовий механізм або розташовуватися між кузовом і елементами рульового приводу.
  • Робоча рідина (спеціальне масло) передає зусилля від насоса до гідроциліндра і змащує всі пари тертя. Резервуаром для рідини служить бачок. У ньому розташований фільтруючий елемент, а в пробці - щуп для визначення рівня.
  • З'єднувальні шланги забезпечують циркуляцію рідини по системі підсилювача. Шланги високого тиску з'єднують насос, розподільник і гідроциліндр, а по шлангах низького тиску рідина надходить у насос з бачка і повертається в нього з розподільника.
  • У сучасних автомобілях електронний блок (на малюнку не показаний) коригує роботу гідропідсилювача в залежності від швидкості руху. Це додатково підвищує безпеку на високій швидкості, так як водієві складніше різко (мимоволі) повернути кермо і, відповідно, відхилити автомобіль від траєкторії.

 

Основні частини гідропідсилювача керма автомобіля

Ремінь клиновий підсилювача керма

  1. Блок насоса підсилювача керма
  2. Насос підсилювача керма
  3. Кронштейн бачка
  4. Бачок масляний підсилювача керма
  5. Шланг підсилювача керма лів.
  6. Трубопровід відвідний
  7. Трубопровід нагнітальний
  8. Планка кріплення прав.
  9. Опора прав.
  10. Шланг відвідний
  11. Підсилювач керма в зборі
  12. Тяга поперечна рульова прав.
  13. Тяга поперечна рульова лів.
  14. Чохол гофрований прав.
  15. Чохол гофрований лев.
  16. Наконечник поперечної тяги лів.
  17. Наконечник поперечної тяги прав.

Робота гідропідсилювача

Працює гідропідсилювач наступним чином: При працюючому двигуні автомобіля насос безперервно подає у гідропідсилювач масло, яке в залежності від напрямку руху автомобіля або повертається назад у бачок, або подається в одну з робочих порожнин силового циліндра через трубопроводи. Інша порожнина при цьому з'єднана через зливну магістраль з бачком. Тиск масла через канали в золотнику завжди передається в реактивні камери і прагне встановити золотник у нейтральне по відношенню до корпусу становище.

При прямолінійному русі автомобіля масло подається насосом по нагнітальному шлангу в крайні кільцеві порожнини розподільника, а звідти через зазори між кромками канавок золотника і корпусу - у середню кільцеву порожнину і далі по зливний магістралі в бачок.

При повороті рульового колеса вліво і вправо рульова сошка через кульовий палець переміщує золотник у бік від нейтрального положення. При цьому нагнітальна і зливна порожнини в корпусі золотника розділяються, і рідина починає надходити у відповідну порожнину силового циліндра, переміщаючи циліндр щодо поршня, закріпленого на штоку. Рух циліндра передається керованим колесам через кульовий палець і пов'язану з ним поздовжню рульову тягу. Якщо припинити обертання рульового колеса, золотник зупиниться, а корпус насуниться на нього, встановлюючи в нейтральне положення, масло почне зливатися в бачок, і поворот коліс припиниться.

Гідропідсилювач має високу чутливість. Для повороту коліс автомобіля необхідно переміщення золотника на 0,4-0,6 мм. З підвищенням опору повороту коліс і тиск масла в робочій порожнині силового циліндра збільшується. Це тиск передається в реактивні камери і прагне встановити золотник у нейтральне положення.

Експлуатація

Для запобігання виникнення аварійно-небезпечних ситуацій, пов'язаних з відмовою системи рульового керування автомобіля, необхідно періодично проводити контроль наявності масла в бачку Гідропідсилювача керма. При помітному зниженні його рівня, не пов'язаного з температурою, кутом повороту коліс, нахилом автомобіля і т. п., необхідно перевірити герметичність вузлів гідравлічного контуру: шланги, місця їх вводів і т. д. Для збільшення терміну служби елементів Гідропідсилювача керма і системи в цілому , рекомендується один раз на 1-2 роки проводити заміну робочої рідини. В інструкції з експлуатації більшості автомобілів підкреслюється, що не можна утримувати колеса в крайньому положенні більше 5сек, так як це може привести до перегріву масла, аж до його закипання, і виходу системи з ладу.

Найчастіші причини виходу з ладу насосу гідропідсилювача керма

  • Витікання робочої рідини із системи, і, як правило, потрапляння повітря у систему(вихід із ладу гідравлічного механізму керма чи гумових маслопроводів);
  • Несвоєчасна заміна рідини;
  • Застосування рідин, які не відповідають тому чи іншому типу автомобіля;
  • Потрапляння бруду або чужорідних тіл у систему (потрапляння в систему згустку замасленого пилу, який часто накопичується біля кришки заливної горловини бачка системи ГПК, цілком достатньо для виводу насосу з ладу);
  • Перегибання масляних магістралей (масляне голодування);
  • Перегрівання насосу;
  • Помилки під час монтажу.

Рекомендації

Для того, щоб гідропідсилювач не вийшов з ладу завчасно, необхідно стежити за його працездатністю — якщо вона в нормі, зусилля на кермі буде значно менше, ніж при вимкненому двигуні, а також дотримуватись вимог інструкції з експлуатації автомобіля і проводити наступні операції:

  • Перевіряти рівень масла в бачку;
  • Стежити за герметичністю системи і щонайшвидше усувати різні витоки;
  • Перевіряти і при необхідності регулювати натягнення ременя приводу;
  • Замінювати фільтруючий елемент і масло один раз в 1–2 роки;
  • Необхідно також проводити їх заміну, якщо змінився колір масла.

Щоб уникнути виходу з ладу деталей гідропідсилювача недопустимо:

  • Утримувати рульове колесо в крайньому положенні більше 5 с — це може викликати перегрів масла;
  • Тривало експлуатувати автомобіль з непрацюючим насосом — це наводить до швидкого зносу деталей рульового механізму і розподільника, оскільки вони не розраховані на такий режим.

При появі перших ознак несправності необхідно встановити причину і по можливості щонайшвидше її усунути. Вузли рульового гідропідсилювача вимагають для ремонту кваліфікованого персоналу і високоточного устаткування, тому він можливий лише в спеціалізованих майстернях. Доцільність ремонту або заміни вузла визначається його ціною. В більшості випадків для вітчизняних автомобілів вигідніше придбання нового вузла, для іномарок — ремонт може обійтися дешевше.  

 

ЯКЕ МАСЛО КУДИ ЗАЛИВАТИ?

 

Робоча рідина або спеціальне масло підсилює передачу тиску від помпи до гідроциліндра і змащує всі пари тертя. Посудиною для рідини може бути бачок. У ньому є фільтруючий компонент, а в пробці – щуп для встановлення межі.

 

Ми спробуєм пояснити Вам, що таке гідропідсилювач керма, яке масло в нього слід додавати.

масла жидкости марки pentosin chf

 Класифікація та взаємозамінність 

 У народі прийнято розділяти масла за кольором і вважати, що їх можна змішувати з даного ознакою. Це зовсім не вірно. Також необачно думати, що змішувати масла одного і того ж кольору завжди можна. Це далеко не так. Вони можуть значно відрізнятися по в’язкості і складу. Для чого ж їх роблять кольоровими? Розглянемо особливості, пов’язані із забарвленням масла: 

 Червоний колір – сімейство Dexron-ов (мінералку і синтетику даного кольору категорично не можна змішувати). Такі масла бувають різних типів, але в той же час вони всі підходять лише для автоматичних коробок передач. 

 Жовтий колір-група, яку застосовують, в основному, для гідропідсилювача керма в автомобілях марки Мерседес . 

 Зелений колір – група масел, яку, в основному, застосовують в Пежо, Сітроені і VAG. Мінералку і синтетику такого забарвлення ніколи не можна змішувати. Таке масло категорично не підходить для автоматичної коробки передач. 

 Гідропідсилювач керма має достатню кількість деталей з гуми, а синтетичні масла, в свою чергу, досить згубно впливають на вироби з каучуку, в силу своєї хімічної агресивності. Для того щоб додавати таке масло в гідропідсилювач керма, його гумові деталі повинні мати певний склад. Таких систем випускається досить мало. І якщо в інструкції не вказана можливість використання синтетики, то слід заливати в гідропідсилювач керма тільки мінеральні масла. 

 Відмінності масел ГУР від АКПП 

 Розглянемо, в чому різниця масел для ГУР і для автоматичної коробки передач, і яке масло заливають в гідропідсилювач керма. У наведеній нижче таблиці зазначені гідравлічні рідини, призначені? 

 Е для підсилювача керма марки (PSF) і автоматичної коробки передач типу (ATF): 

 Масла для ГУР (PSF): 

 Функції гідравлічної рідини 

 1) рідина виступає робочим тілом, що передає тиск від насоса на поршень 

 2) змащуюча функція 

 3) антикорозійна функція 

 4) перенесення тепла для охолодження системи 

Масла для АКПП (ATF): 

 1) ті ж функції що і у рідин для ГУР 

 2) функція збільшення тертя спокою фрикціонів (залежить від матеріалу фрикціонів) 

 3) функція зменшення зносу фрикційних 

Для ГУР (PSF): 

 Присадки, що містяться в рідині 

 1) присадки зменшують тертя (метал-метал, метал-гума, метал-фторопласт) 

 2) стабілізатори в’язкості 

 3) антикорозійні присадки 

 4) стабілізатори кислотності 

 5 ) підфарбовуючі присадки 

 6) протипінні присадки 

 7) присадки, що захищають гумові деталі (залежить від типу гумових сумішей) 

Для АКПП (ATF): 

Присадки, що містяться в рідині 

 1) ті ж присадки що у масел для ГУР 

 2) присадки проти прослизання і зносу фрикційних АКПП відповідні конкретного матеріалу фрикціонів. Різні матеріали фрикціонів вимагають різних присадок. Звідси і пішли різні типи рідин для АКПП (ATF Dexron-II, ATF Dexron-III, ATF-Type T-IV, та інші) 

 Можливості гідравлічної рідини 

 рідина грає роль робочого тіла, передавального напір від насоса на поршень; 

 змащуюча функція; 

 антикорозійна функція; 

 переносить тепло для остигання системи. 

 Все-те ж саме що і у масел для ГУР; 

 Можливість збільшення тертя спокою фрикціонів. 

 Присадки, що входять до складу рідини 

 добавки, що знижують стирання (метал-металу, метал-гума, метал-фторопласт); 

 стабілізатори в’язкості; 

 протикорозійні добавки; 

 стабілізатори кислотності; 

 підфарбовуючі добавки; 

 протипінні добавки; 

 добавки, що оберігають гумові складові частини; 

 Такі ж добавки, що і у рідин для гідропідсилювача; 

добавки проти прослизання і зношування фрикціонів коробки автомат відповідні точному матеріалу фрикціонів. Різні компоненти фрикціонів вимагають різних добавок. Виходячи з цього ми спостерігаємо різноманітність видів масел для коробки передач (ATF Dexron-II, ATF Dexron-III, ATF-Type T-IV, та інші). 

Різновид Dexron-ов (Декстрон) спочатку розроблена для застосування в автоматичних коробках передач (АКПП), тому ці масла отримали назву трансмісійних. Це, в свою чергу, не зовсім зрозуміло, тому що під цим «ім’ям» раніше випускалися густі масла марки: GL-5,, ТАД-17, ТАП-15 для АКПП і задніх мостів з гіпоїдних передачами. Такі масла більш рідкі, ніж трансмісійні, і тому їх простіше іменувати ATF, що означає «Рідина для автоматичної коробки передач» 

Система змішування 

 Щоб уникнути великих проблем варто пам’ятати, що змішувати можна жовті та червоні масла одного типу – мінеральні або синтетичні. А от зелені не слід смішити ні з якими іншими, тільки із собі подібними. Як показує практика, інколи при додаванні в зелене масло жовтого утворювалася піна. У такому разі слід проводити промивку системи перед використанням рідини іншого забарвлення. 

станция замены масла

При перемішуванні мінеральних Dexron-ів і жовтих масел ГУР ніяких сторонніх явищ не відбувалося. Їх добавки відмінно змішуються між собою і продовжують виконувати свою роль в новому складі. 

Щоб зрозуміти, яке масло в гідропідсилювач можна доливати до іншого, вже наявного там, розглянемо три групи масел. 

Перша група. У неї входять “умовно-змішуються” масла. Це можуть бути однакові масла тільки різних виготовлювачів, їх можна змішувати по-різному. Це ніяк не відіб’ється на роботі гідропідсилювача і не зменшить його ресурс. 

Друга група. У неї входять масла, які дозволяють змішати тільки між собою. Втім, їх можна використовувати замість інших масел, при одній умові: необхідно повністю промити систему від виробленого масла. 

Третя група. Це група, що містить масла, використання яких прописано в інструкції (необхідно строго слідувати їй), визначальною конкретний тип масла для кожного транспортного засобу. 

Одночасно необхідно зазначити, що промивка системи перед заміною рідини є вкай необхідною, так як при якісному виконанні даної роботи за наявності необхідного обладнання вдається 100 відсотково вимити з гідравлічної системи бруд у вигляді піску та інших частинок металу так називаємої ( металевої стружки), яка утворюється внаслідок роботи насоса та самої рейки чи редуктора. Як наслідлк вказані частинки піску бруду та металу з часом виводять зі строю насос, редуктор, рейку.  

 Тепер ви знаєте, яке масло заливати в гідропідсилювач керма .

 

Яндекс.Метрика
Tuesday the 19th. СТО "Авторейка". Ремонт та відновлення рульових рейок автомобіля тел. 097-330-97-70